Zalando představuje projekt "Cultural Ties"
Archiv Zalando
Archiv Zalando
Zalando uvádí na trh Cultural Ties – první průzkum svého druhu zaměřený na komunity, styly a kultury, které posouvají streetwear vpřed v některých z nejvlivnějších evropských měst: Amsterdamu, Antverpách, Berlíně, Paříži, Stockholmu a Varšavě. Unikátní příběh každého města vypráví skrze hlasy jeho komunit a objektivem špičkových fotografů Timothyho Schaumburga a Shahrama Saadata.
Abychom lépe porozuměli postojům spotřebitelů k streetwearu a poskytli hlubší vhled do jeho neustále se vyvíjejícího prostředí, uskutečnila společnost Zalando průzkum ve spolupráci s YouGov. Ten potvrdil důležitou roli komunit v rámci streetwearu a jeho kultury.
Data také ukázala, že Londýn je nejvlivnějším městem ve světě streetwearu, přičemž 19 % respondentů ho uvedlo jako to nejvlivnější. Berlín (11 %) a Paříž (9 %) jsou v těsném závěsu za ním a i nadále formují tamní streetwearovou scénu. Lokální podpora pouličního stylu a kultury je však patrná i v městech jako Amsterdam (17 %) a Antverpy (9 %), která získala nejvyšší počet hlasů od svých obyvatel, což potvrzuje hrdost, kterou nadšenci streetwearu cítí ke své domácí kultuře a stylu.
„Streetwear je více než jen styl, je to kulturní kód,“ komentuje Daniela Klaeser, šéfka týmu streetwearových nákupčích ve spolčnosti Zalando. „Je to o tom, kdo jsme, za čím stojíme a odkud pocházíme – to se neustále vyvíjí, a to je na tom vzrušující.“
„Zalando nechce diktovat, co by streetwear měl být, ale podporovat a zesilovat hlasy těch, kteří jsou lídry jeho evoluce, jako jsou komunity v Antverpách a Varšavě, kde vzniká opravdu zajímavá kreativita v oblasti streetwearu,“ říká Klaeser. „Naším cílem je být skvělou spojkou, mezi různými komunitami napříč kontinenty, kulturami a styly, a právě o tom Cultural Ties je.“
Zalando vytvořilo projekt Cultural Ties, aby propojilo komunity a podpořilo objevování nejen různých příběhů a stylů, ale i míst, která jsou pro streetwearovou kulturu zásadní.
Každý profil města obsahuje seznam tří doporučených míst,
tzv. „Hotspotů“ pro streetwearové komunity. Mezi tato místa – pečlivě vybraná
místními obyvateli – patří bary, restaurace, obchody a kluby, které jsou
považovány za kolébky budoucích streetwearových subkultur a neodmyslitelně
patří mezi zastávky pro milovníky streetwearu i globální cestovatele.
Každý z respondentů mění narativ toho, jak vypadá streetwear v jejich městě, a sdílí své osobní zkušenosti a myšlenky o původu streetwearu, jejich největší inspirace a naděje pro budoucnost pouliční kultury v jejich městě.
Vedle rozhovorů obsahuje profil každého města i top značky a looky, které jsou místními obyvateli vyhledávány skrze Trend Spotter tool nástroj Zalanda. Také zahrnují doporučení na streetwearové a kulturní hotspoty, od barů po obchody a restaurace, které slouží jako zázemí a místa pro setkávání těchto komunit.
To vše dohromady utváří soubor kulturních vazeb, dat, trendů a módních poznatků, které zdůrazňují různorodost pouliční kultury napříč Evropou a poskytují inspiraci pro zákazníky v různých městech.
Mezi respondenty patří:
Charissa, zakladatelka hotspotu isla Berlin, concept storu a nehtového salonu, vypráví o tom, jak jí streetwearová kultura inspirovala k založení tohoto podniku: „Aspekt komunity je převzatý z obchodů pro skejťáky... „Mnoho z těchto skateshopů se zaměřuje na komunitu, ale ženy svůj vlastní prostor vyhrazený neměly,“ říká. „Chtěla jsem [v Mitte] vytvořit něco, co spojuje beauty s módou a hudbou – odvážné, barevné a veselé místo. Vždycky šlo o to, abych mohla komunitě něco navrátit... spojit lidi dohromady a vytvářet nové příležitosti.“
Mariana, spoluzakladatelka Pulse, LGBTQ+ skupiny v Paříži, kterou spojuje hudba a tanec.
Tamalie a Gloria, zakladatelky inspirativní platformy a podcastu Let’s Create ve Stockholmu
Eben a Rizky, spoluzakladatelé průkopnické značky The New Originals v Amsterdamu
Mih, zakladatel platformy a baru newonce ve Varšavě
Otto z Donnie, nezávislého magazínu o umění a kultuře, který si získal pozornost v Antverpách
Představa je, že streetwearové komunity napříč městy budou hrdě nosit designy svých “sousedů”, čerpat inspiraci z jejich streetwearového stylu a prostoru a oslavovat tak kulturu, která je spojuje. Kolekce bude dostupná v prosinci na všech trzích Zalando.
Objevte Cultural Ties nyní na www.zalando.de/campaigns/cultural-ties.