Módní impérium za 4 miliardy dolarů, kdo doopravdy stojí za Skims?

Skims s hodnotou 4 miliardy dolarů a ročními tržbami kolem 750 milionů dolarů patří mezi nejúspěšnější módní firmy současnosti.
Jan Houška 7. února 2025

Foto: Getty Images

Kdo by někdy neslyšel o Skims... Značka založená v roce 2019 Kim Kardashian, se stala módním hitem a změnila pohled na tvarovací prádlo díky důrazu na body positivity a inkluzivitu. Brand původně zaměřený na dámské prádlo, se postupem času rozrostl i do pánské módy a spolupracuje s prestižními partnery. S hodnotou 4 miliardy dolarů a ročními tržbami kolem 750 milionů dolarů patří mezi nejúspěšnější módní firmy současnosti.

Kdo doopravdy stojí za Skims?

Teď si určitě říkáže, že je to přece jasné, že je to Kim Kardashian. Úplná pravda to však ale není... Kim Kardashian je sice tváří značky, ale v pozadí stojí další klíčové osobnosti. Emma Grede, britská podnikatelka a zakladatelka značky Good American, pomohla Skims na trh a nastavila jeho inkluzivní vizi. Její manžel Jens Grede, zkušený módní investor, je CEO a zodpovídá za každodenní chod firmy i dlouhodobou strategii. Společně s Kim pak vytvořili jeden z nejrychleji rostoucích brandů v módním průmyslu.

Chytré tahy i kontroverze

Značka každopádně nezačala bez problémů – původně se totiž jmenovala Kimono Intimates, což vyvolalo kritiku za kulturní necitlivost. Po rychlém rebrandingu však Skims vystřelil mezi špičku a dnes spolupracuje s NBA, americkým olympijským týmem a rozšiřuje se i do pánské módy. V roce 2021 spojila síly s italskou luxusní značkou Fendi, což vedlo k exkluzivní kolekci kombinující estetiku obou značek. Tato spolupráce nabídla minimalistický šatník pro moderní ženu, spojující inovativní látky a tvarování typické pro Skims s luxusem a kvalitou Fendi.

V listopadu 2024 zase značka představila průkopnickou spolupráci s italským módním domem Dolce & Gabbana, která spojila italskou eleganci s moderní inovací. Tato kolekce zdůraznila schopnost Skims přizpůsobit se různým trhům a kulturám při zachování své identity. Přesto se objevují skeptické hlasy, které pochybují, zda Skims může dosáhnout stejné kulturní dominance jako například Nike. 

Co čeká Skims dál?

Díky agresivní expanzi, kvalitním produktům a loajálním zákazníkům má Skims ambici stát se trvalou součástí módního světa. Skims využívá spolupráce s celebritami a značkami k vytváření exkluzivních kolekcí, což zvyšuje zájem a poptávku. Tento přístup jí umožňuje oslovit různé trhy a kultury při zachování své značkové identity. Zda se Skims podaří přepsat pravidla hry jako legendární značky, ukáže až čas. Jedno je ale jisté – Kim Kardashian a její tým rozhodně nehodlají zpomalit.

Jan Houška

Jan Houška

@yanhoechka

Milovník skandinávské kinematografie, americké literatury, italské gastronomie a cestování vlakem po českých luzích a hájích.

Objednejte si předplatné Cosmopolitan

Časopis Cosmopolitan
Předplatné