Namíchejte si svůj Felix Felicis a buďte zase o trochu šťastnější

Větvička ze starého dubu, chlup z vlkodlaka, kuří pařátek… V normálním životě nám sice nestačí pár tajemných přísad, abychom z nich vytvořili Tekuté štěstí jako v Harrym Potterovi, i tak ale pro své vlastní blaho můžeme něco udělat. Čáry máry, tady je pár triků, jak zatočit s depresivní náladou jednou pro vždy. Fuk!
Kristýna Schafferová 8. října 2022

Profimedia

Možná jste ve stresu, trápí vás věci, které nemůžete ovlivnit nebo se s něčím nedokážete smířit. Smutek má spoustu příčin, dlouhodobě ale ničemu nepomáhá. Zkuste se na své negativní pocity zaměřit. Jakmile zjistíte jejich podstatu, jste na správné cestě k tomu je překonat. A našich pár jednoduchých rad vám s tím pomůže.

#1: Sepište si check list

Jako první krok si na papír sepište všechny věci, které vám dělají radost a také ty, které naopak vůbec. Tento systém vám pomůže si vše důkladně roztřídit a umožní vám odhalit skryté negativní elementy ve vašem životě. A možná vás překvapí, kolik krásna kolem sebe ve skutečnosti máte.

#2: Začněte dělat něco nového

Najděte si nový koníček. Můžete třeba začít skákat padákem, vyrábět keramiku nebo se naučit cizí jazyk či základy astrologie. Možností je nekonečno a záleží jen na vás, pro co se rozhodnete. Nový podnět vás rozptýlí, sníží hladinu stresu a donutí váš mozek soustředit se na něco jiného, než na smutek. Klíčem k úspěchu je najít si to, co vás bude opravdu bavit.

#3: Upřednostňujte sami sebe

Málokdo dokáže postavit na první místo sám sebe, přitom je to velmi důležité. Ať už self-care oddalujete kvůli nabitému pracovnímu programu, partnerovi, dětem či přátelům, pomalu míříte do černé díry. Udělejte si na sebe čas, a to pravidelně. Odpočívejte a věnujte se tomu, co vás baví. Nejen, že budete konečně sami sebou, ale do vašeho života se zase vrátí radost.

#4: Zacvičte si

Za špatnou náladou často stojí hormonální nerovnováha. Jen se rozhlédněte a zjistíte, jak málo smutných aktivních lidí a sportovců kolem sebe máte. Díky fyzické aktivitě se do vašeho těla vyplaví endorfiny, „hormony dobré nálady“, které fungují jako sladká posypka na dortíku. Přitom stačí jen 30 minut denně, aby vám bylo líp. Proto - i když se cítíte pod psa a to poslední, co se vám chce, je jít si zaběhat, běžte!

#5: Jezte, ale dobře

Vyvážená, kvalitní strava je základem dobré psychické kondice. Pokud velkou část vašeho jídelníčku tvoří junk food, nemá se štěstí kde uchytit. A nejde jen o kila navíc. Vaše tělo se pod tíhou nezdravého jídla necítí dobře, což se odráží i na vaší náladě.

#6: Pusťte si do života jen toho, kdo si to zaslouží

To, kým se obklopujete, zásadně ovlivňuje vaši osobnost i psychickou pohodu. Máte ve svém okolí „upíry“, kteří vám jen vysávají energii? Potkáváte se často s toxickými lidmi? Jste mezi svými přáteli pouze v roli vrby a máte pocit, že je vaše problémy nezajímají? Pak je načase opustit staré a přivítat nové. Jakmile se seznámíte s lidmi, se kterými budete na stejné vlně, poznáte to i na své náladě. Svět bude najednou hezčí a klidnější.

Štěstí vnímá každý jinak, všichni ho ale okamžitě poznáme. Nezapomínejte však, že dobré věci potřebují čas a nejdou uspěchat. Radikální změny vás mohou zbytečně stresovat a pokud se do nich vrhnete po hlavě, aniž byste si vše důkladně promysleli, mohou mít opačný efekt. Pokud vás už nebaví vaše práce, nedávejte hned výpověď, ale našetřete si a odejděte, až k tomu bude vhodná doba. Mít cíl, na který se upnete a budete se na něj těšit, je přeci také radost.

Objednejte si předplatné Cosmopolitan

Předplatné