Glenn Martens je novým kreativním ředitelem Maison Margiela
Foto: Getty Images
Foto: Getty Images
Glenn Martens, proslulý svými inovativními střihy a dekonstruktivním přístupem k denimu, byl jmenován novým kreativním ředitelem Maison Margiela, informuje WWD. Belgický designér, který zároveň působí jako kreativní ředitel značky Diesel v Miláně, má podle prohlášení Maison Margiela pokračovat v budování identity značky a rozvíjet její jedinečné hodnoty.
Martens tak nahradí Johna Galliana, který v prosinci ukončil své desetileté působení u značky. Během této éry Margiela zažila řadu významných módních okamžiků a komerčních úspěchů. Přestože oficiální oznámení společnosti OTB Group, vlastníka Maison Margiela, neuvádí, kdy Martens představí svou první kolekci, očekává se, že si zároveň ponechá svou roli v Dieselu.
„S Glennem spolupracuji už dlouho, znám jeho talent a vím, co dokáže. Po Martinu Margielovi, který založil tuto značku a vytvořil její ikonickou Artisanal linii, a Johnu Gallianovi, který ji proměnil v nejprogresivnější couture dům na světě, mám nyní tu čest mít ve vedení třetího velkého couturiera. Glenn, absolvent Královské akademie výtvarných umění v Antverpách stejně jako Martin, už prokázal svou vizi i cit pro couture," řekl Renzo Rosso, předseda OTB Group.
Martens se do centra módního dění dostal díky své práci pro Y/Project, kde působil 11 let a získal kultovní status díky inovativnímu přístupu ke střihům. Značka však letos ukončila svou činnost poté, co se jí nepodařilo najít investora, který by ji finančně zachránil. Do insolvence se dostala už loni v září po úmrtí spoluzakladatele Gillese Elaloufa a následném odchodu Martense.
Převzít otěže po Gallianovi nebude snadný úkol. Britský návrhář zakončil svou éru u Margiely spektakulární Artisanal kolekcí pro jaro 2024, která získala všeobecné uznání a vrátila módní branži důraz na kreativitu. Galliano zatím neoznámil své budoucí plány. Tržby Maison Margiela se podle odhadů blíží hranici 500 milionů dolarů, přičemž velká část příjmů pochází z vlastních obchodů a online prodeje. Licencované produkty, včetně parfémů a brýlí, údajně generují přes 200 milionů dolarů ročně.