#girlmath: Někdo investuje do umění, někdo zase do kabelek

Tahle lekce z ekonomie potěší, i když se ocitnete mírně v minusu.
Václav Zieba 7. ledna 2025

Foto: Getty Images

Hledání té pravé kabelky je jako hledat ideálního partnera – může to trvat roky.“ Větu, kterou pronesla odbornice jak na muže, tak na luxusní tašky Carrie Bradshaw, jsem si vypůjčil do svého článku před pár měsíci. Abych se ale neopakoval, napadá mě ještě druhá možnost: jehla v kupce sena. Senem je v tomto případě trh přeplněný must have kousky, jehlu pak představuje „ta pravá“ kabelka, díky níž se cítíte, jako byste právě vyhráli v loterii. Pokud ji tedy najdete. Pozor ale na překotná rozhodnutí! Jestli vše uchopíte za ostrý konec, může to skončit špatnou investicí: kabelkou v „dustbagu“, čekající na svou chvíli někde na dně šatní skříně.

Nový směr

Kreativní ředitel značky Jonathan Anderson vtiskl španělskému domu Loewe moderní nádech s kapkou podivínství, a mistrně ho tak dostal do absolutní rovnováhy. Zdá se, že tahle strategie funguje, jeho doplňky dnes patří mezi nejvyhle dávanější na světě. Od kabelky inspirované origami Puzzle, která je vyrobena z asymetrických panelů jemné kůže a jde ji nosit pěti rozdílnými způsoby, až po chytře navrženou kabelku Hammock, jejíž flexibilní strany lze skládat nebo rozšiřovat tak, aby vytvářely různé siluety.

Nejnovějším přírůstkem do rodiny Loewe je pak kabelka Squeeze ozdobená řetězy s nádechem vintage, která je na dobré cestě stát se moderní klasikou a velmi výhodnou investicí, podobně jako stále oblíbený model Flamenco uvedený v osmdesátých letech.

Andiamo. Prosím, opakuj to znovu…

Některá slova se vám usadí v hlavě a „andiamo“ je alespoň pro mě jedním z nich. Zní tak lehce, jako když předložíte bezkontaktní kartu v butiku Bottega Veneta v Pařížské ulici, a přitom vítězoslavně, což je přesně ten pocit, který člověk má, když si pak odnáší kabelku Andiamo, na první pohled rozpoznatelnou podle ikonické tkaniny intrecciato.

Od doby, kdy návrhář Matthieu Blazy převzal vedení Bottega Veneta v roce 2021, se soustředil na tuto tkaninu s mimořádně elegantním efektem. Andiamo je bez námahy sofistikovaná a díky rozměrům i praktická, zatímco jemně strukturovaný styl „hop“ je navržený tak, aby se přizpůsobil tělu, což zajistí maximální pohodlí při nošení.

Druhá strana měsíce

Pokud jste se vydali na cestu za demure luxusem, jste na správné adrese. Od svého uvedení na trh v roce 2006 se značka Mary-Kate a Ashley Olsenových The Row stala tak trochu mekkou milovníků minimalismu. Vlastnit jeden z působivých designů znamená být součástí klubu, který rozpoznají pouze ti módně gramotnější. Kabelky, nádherně zpracované z jemné kůže v Itálii plus opatřené sotva postřehnutelným logem, jsou dokonalým příkladem „stealth wealth“ estetična.

Model N/S Park, který byl představen v roce 2021 a nosí ho ikony jako Gigi Hadid nebo Zoë Kravitz, má tvar měkkého vaku a je dostupný ve třech různých velikostech, přičemž ta největší nabízí dostatek prostoru pro notebook nebo tenisky do posilovny. Jestli však hledáte něco menšího, vsaďte na kabelku přes rameno Half Moon.

Říkají mi Jackie

Pokud se jedná o výrobu ikonických kabelek, jen málokterá značka by dokázala překonat módní dům Gucci. Vzpomeňme třeba bestseller Jackie 1961, který se už od šedesátých let trvale hřeje na výsluní. Kabelka pojmenovaná po bývalé první dámě a módní ikoně Jacqueline Kennedy ovšem prošla za ty roky značným faceliftem v podobě aplikovaných vzorů a dekorativních prvků.

Pro ty, kteří milují tašky s monogramem, je design Ophidia dokonale splněným snem, ale ze všech kabelek značky Gucci máme aktuálně zálusk na model Horsebit Chain, který byl uvedený na trh teprve nedávno, i přesto už se stal oblíbeným kouskem nejedné celebrity – zeptejte se třeba Sienny Miller nebo modelky Adwoy Aboah.

Václav Zieba

Václav Zieba

@vaclavzieba

Módní redaktor s duší gurmána a trpělivostí zhruba do třetího kroku receptu Marthy Stewart, který většinou skončí jako modrá polévka Bridget Jones.

Objednejte si předplatné Cosmopolitan

Časopis Cosmopolitan
Předplatné