Jen pastelová to může být. Mileniálové si zamilovali "Soft Girl" trend
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
"Soft Girl" trend, oblíbený na TikToku a Instagramu, oslavuje tradičně ženský, něžný, roztomilý smysl pro módu a životní styl. Kombinuje módní oživení Y2K, trendy 90. let, cottagecore a japonské vlivy Kawaii. Trend se v posledních měsících stal tak populárním, že jsme ho mohli vidět na celebritách jako Arianě Grande, Elle Fanning, Belle Hadid, Margot Robbie nebo Sydney Sweeney.
Hlavní součástí trendu jsou především sukně a šaty. Čím více splývavé a více inspirované cottagecore, tím lépe. Měkké materiály, dlouhé navazující sukně, volánky a nadýchané rukávy jsou oblíbenými detaily "soft girls". Co se týče šperků, základem je, aby byly jemné a jednoduché.
Pokud jde o účesy, ikonické jsou růžové melíry, copánky či ofiny. Důležité jsou hlavně doplňky do vlasů, jako jsou třeba motýlí sponky. Skvělou volbou je také mašle do vlasů, perlová čelenka nebo saténová gumička.
Zajímavostí je, že "Soft Girl" trend není pouze o pastelových barvách, plisovaných sukních, pytlovitých kardiganech nebo vyšívaných topech. Je i o životním stylu. Nejde o nějaký trend slabých žen v holčičkových šatech, jak by mohlo někomu připadat. Předtím, než se totiž trend dostal skrze sociální média do povědomí, vznikl úv nigerijské komunitě influencerů, kde bylo jeho hlavní myšlenkou především pohodlí, sebeláska a emancipace.
Soft look není nic nového - mladá generace se o roztomilost snaží odjakživa a základy jemného stylu se na sociálních sítích rodí už od dob Tumblru. Mnozí psychologové tvrdí, že je soft look spojován se snahou satirizovat genderování očekávání posilováním ženských stereotypů. "Pro mě tyto dívky ironizují celou otázku moci. Mají ji, nemají ji, co to znamená ji mít a záleží na tom?" ptá se filozof Simon May pro BBC.