Vivien Nagy: Věda, bylinky, niche skincare & Venusě

Často to slýcháme, čteme nebo vídáme na sociálních sítích – vyberte si to lokální a samozřejmě přírodní. (Někdo by řekl bio, ale pozor, to není totéž.) V kosmetickém světě, který je dnes snad větší než vesmír, se dá lehce ztratit. Co je vlastně přírodní? A co je pro nás opravdu vhodné?
Kateřina Vášová 25. srpna 2025

Foto: Vivienne Nagy

Naštěstí jsou tu ženy, které do toho mají co říct. Jednou z nich je Vivien Nagy –zakladatelka nové značky Organická apotéka, ale také hlavní tvář vývoje Havlíkovy apotéky. Girlboss, která propojuje vědu, přírodu a ženskou intuici.

Její první produkt, Venušino sérum, si vzalo za úkol pečovat o tu nejcitlivější pokožku – intimní partie. Není to ale ani produkt určený k hygieně, ani erotická pomůcka. Je to skin care v pravém slova smyslu. (Afrodiziakální účinky? Možná. Ale berte to jako bonus.)

A protože ženy s vizí nás v Cosmu nikdy nepřestanou bavit, vyzpovídali jsme Vivien o všem – od beauty rituálů přes vývoj kosmetiky až po to, jak všechny své role stíhá.

Vivien, pamatujete si ten moment, kdy jste si řekla: „Chci vytvořit něco vlastního, něco niche podle sebe?“

Ten nápad se mi v hlavě rodil dlouho. Od začátku v Havlíkově apotéce jsem tvořila receptury, které byly složitější na suroviny i výrobu a čekaly na svůj čas. Baví mě design, jenže v tak silné značce jako Havlík nebyl prostor se v něm plně realizovat. V zahraničí jsem objevila spoustu niche značek, které u nás chybí. A věděla jsem, že jednou přijde moment, kdy si vytvořím vlastní svět. Organická Apoteka tak byla logický – a svým způsobem i osudový – krok.

V beauty světě plném greenwashingu to chce odvahu. Co vám pomohlo věřit, že to zvládnete – a co byste poradila těm, kdo teprve sbírají odvahu?

Nejvíc mi pomohly zkušenosti z Havlíka.  Díky nim jsem mohla přeskočit fázi zkoušení metodou pokus–omyl. Už jsem přesně věděla, co chci, co funguje, co ne, a kde se nejčastěji chybuje. Greenwashing je dnes obrovské téma – trápí snad každého, kdo se snaží dělat něco poctivě. Trend clean beauty není regulovaný – slova jako „přírodní“ nebo „eko“ se používají volně, a tím matou zákazníky. Pro mě je bio certifikace minimem důvěryhodnosti. A co se odvahy týče? Roste s každým krokem. Pokud víte, proč něco děláte, vnější šum vás tolik nerozhodí.

Doporučila byste kombinovat produkty z Organické Apoteky i s jinými značkami?

Určitě. Mýtus, že musíte používat vše z jedné řady, je jen marketing. Organická apotéka se dá kombinovat jak s Havlíkovou apotékou, tak s kosmetikou jiných značek. Důležité je jen kombinovat produkty s podobnou kvalitou a filozofií – například neředit kvalitní přírodní kosmetiku syntetikou, která naruší kožní bariéru. Pleť je systém a každá část rutiny se počítá.

Jak zvládáte obě značky? Sdílí Organická Apoteka know-how s Havlíkovou apotékou?

Máme společný tým, výrobu i e-shop, takže to není tak hektické, jak by se mohlo zdát. Díky zázemí Havlíkovy apotéky máme přístup k ověřeným dodavatelům, lepšímu nákupu surovin i kvalitní infrastruktuře. To je pro novou značku obrovská výhoda. Receptury si ale tvoříme každá značka vlastní, inhouse a na míru. 

Vaše produkty vznikají ručně, v malých šaržích a s tzv. ingredients passportem. Co vás vedlo k takové míře transparentnosti?

Vždycky mě fascinovaly ingredience – a jsem na ně hodně vybíravá. Kvalita se často odvíjí od původu. Třeba šalvěj ze severu má vyšší účinnost, ale je vzácnější. Ingredients passport je náš způsob, jak zákazníkům ukázat, co si skutečně kupují. Stejně jako u jídla chceme znát původ i u kosmetiky.

Mluvíte o propojení vědy a tradice. Musí se tyto dva světy potkat?

Rozhodně. Pracujeme s botanickými aktivními látkami, které mají klinické studie. Místo celé byliny využíváme třeba kmenové buňky z jejích kořenů – prokázaně účinné a zároveň efektivnější. Tradiční receptury tak posouváme o několik úrovní výš, bez ztráty jejich duše.

Proč bylo vaším prvním produktem intimní sérum Venuše?

Na trhu prakticky neexistoval produkt, který by se staral o tuto část těla komplexně – bez erotického nebo gynekologického podtextu. Přitom je to jedna z nejtenčích a nejcitlivějších pokožek, která stárne nejrychleji. Venuše hydratuje, podporuje mikroflóru a díky květinovým olejům působí i jako afrodiziakum. Byl to první produkt, protože jeho příběh i složení byly natolik silné, že jsem se rozhodla nečekat na zbytek portfolia. V Organické Apotece uvádíme produkt vždy až ve chvíli, kdy je finální receptura skutečně hotová – a nikdy ne dřív.

Vaše značka má silně ženský, ale ne cukrově něžný vibe. Byl to záměr?

Děkuji. Design odkazuje na evropskou historii a heritage, které zde máme. Většina receptur je silně inspirovaná historií a jsou pouze obohaceny o moderní ingredience, které historicky nebyly dostupné a posouvají receptury do vyšší úrovně účinnosti. Líbí se mi spousta značek, které mají modernější nebo minimalistický nádech, ale k Organické Apotece, která je celá založena na evropské historii, by se to nehodilo. Myslím, že design by měl vždy odrážet příběh — a u nás se to povedlo vyjádřit i obalem. Už na první pohled je jasné, že jde o evropskou značku s historií a příběhem.

Jak balancujete všechny své pozice jako ultimátní girl boss?

Značky beru jako jeden celek, který se přirozeně prolíná. Děláme věci s velkým předstihem, ale stejně mám občas pocit, že nic nestíhám. Výhodou Organické Apoteky je menší, promyšlené portfolio a to, že jde nejdříve online– není to masovka, ale exkluzivní niche zážitek. A tak to má i zůstat.

Zkoušíte všechny produkty nejdřív na sobě? A co na to vaše pleť?

Zkouším úplně všechno – a jsem největší kritik. Pokud nemám ze složení stoprocentní pocit, receptura se přepracuje, nebo produkt úplně zruší. Většinu věcí testuju klidně rok v kuse. Jen pokud předem vím, že produkt není pro můj typ pleti (například aknózní), testuje ho někdo, pro koho je určený. Já se v takovém případě zaměřuju hlavně na texturu, stabilitu nebo vůni.

Jak vypadá vaše každodenní skincare rutina?

Bez rychlé sprchy, dvoufázového odlíčení a pleťového krému večer nechodím spát. Péče o pleť mě baví, není to pro mě povinnost, ale rituál. Ráno mám tři, maximálně čtyři kroky. Večer je rutina delší podle času – někdy peeling a maska, jindy jen esence, sérum a krém. Nejvíc ale dbám na odlíčení – bez něj žádná kosmetika nemá šanci fungovat.

Kdybyste mohla vymazat jeden kosmetický trend – co by to bylo?

Pleťové scruby a vysušující produkty na akné. V pubertě jsme si s nimi pleť ničila snad každá. Dneska už naštěstí víme, že to není cesta – a přistupujeme ke své pleti s větším respektem. To je podle mě ta nejhezčí změna.

Kdyby byla vaše značka žena – kdo by to byla?

Demeter, bohyně úrody. Se zlatým klasem v ruce – symbol zdraví, hojnosti a sdílené péče.

Tři slova, která vystihují Organickou Apoteku?

Čistá. Nekompromisní. Inovativní.

Kateřina Vášová

Kateřina Vášová

@katerinavasova

Chodící moodboard, co neumí nic nedělat. Fotografka a módní enthusiastka, co ocení dobrou kávu a matchu.

Objednejte si předplatné Cosmopolitan

Časopis Cosmopolitan
Předplatné