Značka Fjällräven se spojila s biker brandem Specialized. Že by dobrá investice?
Specialized & Fjallraven, Great nearby
Specialized & Fjallraven, Great nearby
Dva lovebrandy, jeden ze Švédska a druhý z Kalifornie, našly společnou řeč. Výsledkem je nová řada „The Great Nearby“, která spojuje svět turistiky a cyklistiky. A také nové logo. Oblečení, batohy, doplňky… a časem i šaty a oblek. Inkluzivní spolupráce čerpá ze zkušeností společnosti Fjällräven v oblasti udržitelného a outdoorového vybavení a cyklistického umu značky Specialized. Logo tak logicky zahrnuje něco z obou - ochrannou známku Specialized, tedy písmeno „S“ a lišku Fjällräven.
Spolupráce je formou tzv. „product drops“, má tedy podobu limitované edice, kolem jejíž exkluzivity se vytváří dynamika. Je tedy možné, že se produkty časem stanou sběratelskými kusy a jejich cena poroste. Jak už to ale s investicemi bývá, i tady teprve ukáže čas, jak moc výhodná jejich koupě bude.
Název řady „The Great Nearby“ je inspirován myšlenkou, že se nemusíte vydávat nikam daleko, ani nekonečně plánovat, abyste zažili dobrodružství. To jsme si ostatně mohli všichni vyzkoušet během lockdownů, které nás donutily objevovat místa v blízkém okolí. A většina našich krátkých výletů nakonec stála za to.
První produkty spatřily světlo světa letos v březnu. Za zmínku stojí stahovací parka na způsob „vpředu business, vzadu párty“ - zatímco vepředu je stylová, její zadní část je navržena tak, aby plnila praktickou funkci (krom jiného i díky střihu vhodnému na kolo). Brašna na kolo „Cool Cave“ je vyrobená z recyklovaného PET plastu a má objem 20 litrů a dostupné jsou i charakteristické batohy Fjällräven. V květnu pak přibyly další kusy zaměřené na přespávání pod širým nebem a výlety na delší vzdálenosti.