Zac Posen představuje letní drop kolekce GapStudio s Lilou Moss

Saténový look značky si oblíbil i Timothée Chalamet!
Martin Váša 16. července 2025

Foto: GapStudio

Jméno Zac Posen, výkonný viceprezident a kreativní ředitel Gap Inc., plní od loňska média ještě o něco více, stal se totiž prvním kreativním ředitelem skupiny Gap Inc., a dohlíží tak na design značek Banana Republic, Athleta, Old Navy a samozřejmě i Gapu. Mnozí Zacovo jmenování vnímají jako comeback kultovní značky a nejsou daleko od pravdy: Jeho kapsulová kolekce GapStudio povyšuje klasiky a ty se díky tomu dostaly i na Met Gala.

Nestává se každý den, že dostanete pár minut na to zatelefonovat si s jedním z nejvýznamnějších módních návrhářů současnosti. Hlavou mi víří nespočet otázek. Nejlepší ale asi bude začít teď a tady…

Jaká myšlenka stojí za kolekcí GapStudio?

Mít v rámci Gapu značku, která jeho styl povýší, udělá ho módní záležitostí a omladí. Naše klientka se vyvíjí a GapStudio je odpovědí na její dnešní potřeby.

Povězte mi o novém, druhém dropu.

Jde o takový malý letní refresh. Celá kolekce je velice lehká a měkká. Inspiruje se vodou. Chtěl jsem vytvořit ty nejjemnější, nejvolnější džíny, co působí jako tekuté. Jako by byly tak oprané, že připomínají hedvábí.

Proč voda?

Voda k létu neodmyslitelně patří. Voda je život. Je ale také nedílnou součástí barvení látek, a tím pádem všeho, co tu děláme, takže jsem jí chtěl vzdát hold. Přenést na oblečení, jak se hýbe.

Jak takové džíny kombinovat?

Osobně miluju vrstvení, takže třeba se spodničkovými šaty navrch. Kolekci jsme koncipovali tak, aby si s ní klientka mohla snadno hrát. Klidně si ji tak může koupit celou a má letní šatník vyřešený.

Chápu správně, že záměrem je s každým dalším dropem šatník budovat, ne ho kompletně obměnit?

Ano, jinak by to pro mě ani nedávalo smysl. Pracujeme samozřejmě i s určitou novostí, bez té se neobejdeme, ale rádi necháváme vše jednoduché.

Odráží se v GapStudiu vaše osobní uniforma?

Povím vám to takhle: Ty džíny mám v plánu si koupit. Jsou neuvěřitelně jemné a opravdu yummy. Ručím vám za to, že je nebudete chtít sundat celé léto.

Kolekce je přitom prezentována jako dámská.

Zrovna džíny jsou ale unisexové, podívejte se na fotku, kde je má na sobě Lila s crop topem. Vypadají, jako bychom jen poupravili džíny pánské.

Pravda.

A takových kousků by se našlo víc. Pokud se vám líbí a padnou vám, super! Lidé by měli smět nosit, co chtějí. Žádná pravidla by v tomhle ohledu existovat neměla, to mi připadá jako nesmysl.

„Chtěl jsem vytvořit džíny, co působí jako tekuté. Připomínají hedvábí.“

Nějaké další tipy na to, co sám nosíte?

Běžte online a objednejte si černý saténový look, který měl na sobě Timothée Chalamet! Mně ho právě přivezli a je neuvěřitelný, má skvělou kvalitu, vypadá cool. Pořád slyším, že si ho někdo objednal, když se na internetu objevily fotky Timothéeho, a jak rád ho nosí.

Jaké bylo vidět GapStudio na Met Gala?

Miloval jsem to. Myslím, že je úžasné smět využít kódy tak ikonické americké značky, kterou Gap je, a vytvořit s nimi něco sofistikovaného.

Jak jste při navrhování postupoval?

Začal jsem u toho, jaké to je mít na sobě zkrátka džíny a tričko, a postupně jsem look vyvíjel, aby odpovídal tématu letošního Met Gala. Mimochodem, ta vesta bude možná brzy k dostání…

Je pro vás důležitý feedback?

Ohromně! Tvorba kolekce je vždy o dialogu, je to spolupráce. Zároveň si ale musíte dávat pozor, aby těch hlasů okolo nebylo příliš, protože se pak původní vize snadno rozmělní.

Je někdo, na koho myslíte, když tvoříte GapStudio?

Vždy je to matka s dcerou. Žena a dívka, které Gap nosí, protože je oslovuje uvolněný přístup značky a jsou při oblékání rády kreativní.

Jaké postavení značka zaujímá v dnešní módě?

Vytváří dál milované základní kousky šatníku. Gap není rychlá móda, ale každodenní elegance, která umí být cool, i když je nenápadná. Která se snadno nosí a je praktická.

Co byste vzkázal mladým designérům, kteří jsou teprve na začátku cesty?

Naučte se ovládat své řemeslo a naslouchat hlasu, který je pouze váš. Módní průmysl je velice saturovaný, takže musíte přijít s něčím, co nedělá nikdo jiný. Svůj příběh vyprávějte jasně a nebojte se lidem odhalit kreativní proces.

A když dojde na prezentaci?

Buďte sami sobě tou nejlepší reklamou. Noste své návrhy, oblékejte do nich přátele…

Vy jste svým vlastním klientem?

Rozhodně! Aspoň jednu z našich značek mám na sobě každý den, dneska Gap s Banana Republic a spodní prádlo Old Navy.

Martin Váša

Martin Váša

@martinvasa

Spisovatel se syndromem podvodníka, latentní florista, extrovertní introvert, milovník kávy a časných rán.

Objednejte si předplatné Cosmopolitan

Časopis Cosmopolitan
Předplatné