Von Dutch hlásí návrat! Může za to Charlie XCX?
Foto: Getty Images
Foto: Getty Images
Kultovní značka Von Dtuch zažívá znovuzrození. Brand, který je znám především svými truckerskými kšiltovkami a tričky, byl na počátku roku 2000 jedním z pilířů streetwear módy. Aktuální návrat na výsluní se prolíná s rostoucí nostalgií po stylu Y2K mezi generací z a Charlie XCX v tomto oživení sehrála významnou roli.
Její hit „Von Dutch“ z alba Brat totiž znovu vzbudil o značku zájem. Po vydání písně vzrostl počet vyhledávání značky na internetu o více než 400 %, popisuje WWD.
Značka Von Dutch se navíc u Charlie XCX objevila i ve videoklipech, v nichž si zpěvačka oblíbila její retro-cool image. Současné marketingové aktivity značky se tak využívají tuto vlnu nostalgie k přilákání mladších spotřebitelů. Spojení Charlie XCX s klubovou scénou a spolupráce s hvězdami TikToku, jako je Addison Rae, pomáhají upevnit návrat Von Dutch na výsluní. Díky rostoucí popularitě retro klubové kultury a její vizuální estetice mohla Charli XCX učinit z Von Dutch symbol cyklické povahy módy, kde se staré trendy neustále znovu objevují.
Zájem o Y2K estetiku se ale netýká pouze Von Dutch. V posledních 12 měsících se vyhledávání značky Von Dutch meziročně zvýšilo o 41 %, vyhledávání značky Ed Hardy o 130 % a vyhledávání značky Stussy o 14 %. Na TikToku má Von Dutch 18 milionů zmínek, Ed Hardy 20 milionů a Stussy 48 milionů.
Von Dutch má od tohoto roku nového majitele, kterým je společnost White Space Group (WSG). Noví majitelé značky plánují využít současného ducha doby a popularity značky k podpoře prodeje, zejména v USA. Marc Benitez, provozní ředitel společnosti WSG, uvedl, že firma brzy najme nového ředitele přímo pro brand Von Dutch a přepracuje stránky e-shopu, což se právě děje.
„Jsme odhodláni zachovat autenticitu a dědictví značky Von Dutch v každém produktu, od klasických truckerských kšiltovek až po konfekci, a zároveň začlenit do modelu značky udržitelnost, aby odpovídala současným hodnotám," řekl Benitez pro Glossy.