Wicked: For Good válcuje kina. Vzniknul nám tu nový fenomén?

Pokračování muzikálu Wicked otevřelo víkend v USA s tržbami 150 milionů dolarů a okamžitě se zařadilo mezi největší hity roku. Co stojí za tím, že se do kin vrátila čarodějnická posedlost?
Jan Houška 24. listopadu 2025

Foto: Universal Pictures

Muzikál Wicked: For Good předvedl něco, co se u sequelů moc často nevidí, jelikož porazil vlastní první díl. S domácími tržbami 150 milionů dolarů a celosvětovými 226 miliony se zapsal na špičku víkendu a nechal za sebou i loňský úspěch prvního Wicked, který otevíral „jen“ se 114 miliony.

Film se stal druhým ve Spojených státech amerických druhým největším domácím otvírákem roku, hned za A Minecraft Movie (162, 75 milionu) a před Lilo & Stitch(146 milionů). Co to znamená? Že muzikály jsou zpět, baby.

Podle Davida A. Grosse, vydavatele odborného zpravodaje FranchiseRe, film také překonal rekord v návštěvnosti fantasy-dobrodružného pokračování. Podle Grosse mají takové filmy v průměru návštěvnost 46 milionů dolarů.

Proč to funguje? Nostalgie, příběh a trochu magie

Analytik Shawn Robbins pro CNN tvrdí, že Wicked vrátil muzikálům kredit, o který roky přicházely. A ano, je to kombinace nostalgie, epického vizuálu a příběhu, který zkrátka rezonuje. V době, kdy filmový průmysl bojuje o každou duši v kinosále, se Wicked: For Good stal přesně tím únikem, který lidé hledali.

Dobrá zpráva pro Hollywood

Rok 2025 byl pro kina zatím pomalý, ale Wicked to otočil. Box office je teď o 3, 3 % výš než loni a celkově se blíží 7, 5 miliardám dolarů. I tak se ale kina i nadále potýkají s nedostatkem diváků, což je dlouhodobým trendem.

Jan Houška

Jan Houška

@yanhoechka

Milovník skandinávské kinematografie, americké literatury, italské gastronomie a cestování vlakem po českých luzích a hájích.

Objednejte si předplatné Cosmopolitan

Časopis Cosmopolitan
Předplatné