Croissanty, koktejly a kabelky: proč nás módní kampaně s jídlem baví víc než kdy dřív?
Foto: Rhode
Foto: Rhode
U kosmetiky to dává smysl. Péče o pleť začíná nejen u dobrého krému (s lososovým spermatem, šnečím slizem – nebo bez), ale i u toho, co jíme. Superpotraviny – tedy ingredience bohaté na prospěšné látky – se běžně objevují i ve složení beauty produktů. Tak proč je nepropagovat stejně lákavě jako oblíbenou matchu?
Jídlo je sezónní záležitost. Stejně jako móda nebo kosmetika. Léto si automaticky spojujeme s exotickým ovocem, koktejly, zmrzlinou. S dlouhými dny na pláži, večery venku a pocitem lehkosti. A pokud nějaký produkt umí vyvolat stejný dojem jako papaya nebo piña colada – sem s ním.
Kolik balzámů na rty je moc? A proč ten od Hailey Bieber s vůní skořice vypadá tak neodolatelně vedle opravdových skořicových šneků? Espresso martini milujeme – a rozlité koktejly v kampani? Místo olivy lesk? Ideální sobotní večer.
U módy je to možná o chlup složitější, ale pořád stejně efektivní. Viděli jste poslední kampaň YSL s názvem An Ordinary Life? Přestože většina z nás netráví běžné dny od hlavy až k patě v Saint Laurent, jídlo je zde výrazným motivem. Proč? Protože je univerzální. Komfortní. Známé. A taky – společenské. Sdílíme ho s blízkými, bereme ho jako součást naší kultury. A přiznejme si že – rezervace v oblíbené restauraci může být stejně prestižní jako nová kabelka.
A nejsou to jen Saint Laurent nebo Hailey Bieber. Francouzská značka Jacquemus tenhle trend dotáhla k dokonalosti. Slavný svými surrealistickými kampaněmi, Jacquemus nás nikdy nepřestane překvapovat. Pozvánka na přehlídku? Na toustu s máslem. Otevření butiku? Video s bednami pomerančů a banánů. Talíře, hrníčky – a mezi nimi rudá kabelka a pár třešní. Riviéra, citróny, croissanty, okurkové plátky po celém těle (nový standard relaxu?). Pro někoho možná moc. Pro nás? Trefa do černého.
Jídlo jako součást estetiky funguje. Spojuje v nás nostalgii, humor, chuť i dávku absurdity. Ta kabelka je najednou zajímavější, lesk na rty lákavější a celá kampaň působí spíš jako zážitek než jako katalog produktů. Přesně tak to má být. Já osobně mám o ty šperky mnohem větší zájem, pokud jsou naaranžované v toustu s marmeládou, než kdyby ležely na černém pozadí.
A pokud vás tohle neoslovilo – co třeba kavárna od Miu Miu nebo Prada?