Gwyneth Paltrow a její slavná vaginální svíčka: „Jděte se bodnout“ vzkazuje kritikům
Foto: GettyImages
Foto: GettyImages
Na summitu Mindvalley Manifesting 2025 v Los Angeles se herečka a zakladatelka Goop postavila za svou kontroverzní svíčku „This Smells Like My Vagina“ a kritiky bez okolků poslala do nepatřičných míst. Co stojí za tímto produktem a jaký je příběh impéria Goop?
Svíčka „This Smells Like My Vagina“ vznikla jako žert mezi Paltrow a parfumérem Douglasem Littlem. Při testování vůní herečka poznamenala, že jedna z nich připomíná vůni vaginy. Little navrhl, že by z toho mohli udělat svíčku, a tak se zrodil produkt, který „rozbil internet“ a stal se symbolem ženské síly a sebevědomí.
Značka Goop, kterou v roce 2008 Gwyneth založila jako newsletter, se rozrostla v multimilionový podnik zahrnující e-shop, podcasty, Netflix seriál „The Goop Lab“ a fyzické obchody. Společnost čelila kritice za propagaci pseudovědeckých produktů, jako jsou jadeitová vajíčka nebo detoxikační náplasti. Přesto Goop zůstává vlivným hráčem ve světě wellness.
Paltrow vysvětlila, že svíčka nebyla míněna doslovně, ale jako „punkové“ prohlášení proti studu spojenému s ženskou sexualitou. „Myslím si, že nás společností nutí se za svou sexualitu cítit provinile. Tohle byl způsob, jak říct: ‚Jsme krásné a úžasné, a kdo s tím má problém, může jít do háje,‘“ uvedla herečka.
Po úspěchu původní svíčky uvedla Goop další produkty s provokativními názvy, jako „This Smells Like My Orgasm“ a „This Smells Like My Prenup“. V roce 2022 byla představena svíčka „Hands Off My Vagina“ na počest výročí rozhodnutí Roe v. Wade, z níž bylo 25 dolarů z každého prodeje věnováno na podporu reprodukčních práv žen prostřednictvím ACLU Foundation.