Nejčastější mýty o přírodní kosmetice a proč je škoda jim věřit
Foto: Getty Images
Foto: Getty Images
Když se přírodní kosmetika pomalu dostávala na trh, používala ji jen hrstka žen. Ono se není čemu divit, šlo o pár rostlinných olejů a klasických mýdel, které zkrátka nemohly přinést takový efekt jako konvenční produkty nadupané aktivními látkami. Potenciál ale měla obrovský. Jak čas plynul, rozvíjelo se i toto odvětví a po pár letech jsme konečně mohli sehnat plně funkční produkty, a to nejen ze skincare, ale i dekorativní kosmetiky. Séra, krémy, hydroláty a další pečující receptury stejně jako rtěnky, řasenky a make-upy srovnaly krok s běžnými produkty, a v některých směrech je dokonce i překonaly. Přesto kolem přírodní kosmetiky stále kolují určité mýty.
Dá se jim věřit? V čem je přírodní kosmetika lepší než ta konvenční? A je vhodná pro citlivou pleť? Na to a další otázky jsme se zeptali kosmetičky Marcely Eller, která do České republiky dováží přírodní značku Jane Scrivner.
Podle mě se oba tyto světy brzy propojí. Mnoho značek přírodní kosmetiky se dnes opírá o vědu a mají vlastní laboratoře, mnoho těch konvenčních zahrnulo do portfolia oleje i rostlinné výtažky a více myslí na kožní bariéru. Cíl je přece jediný - spokojený zákazník a jeho zdravá a silná kůže.
Jako kosmetička chci od přírodní kosmetiky víc - ne jen olejíčky a hydroláty, ale séra a aktivní látky v účinném množství. Přesně to jsem našla u britské značky Jane Scrivner. Její zakladatelka je sama kosmetička, kůži má „osahanou“ a je to znát. Hned po první aplikaci jejích 5 kroků mě dostala uvolňující vůně a hlavně okamžitý účinek, což jsem dříve nezažila ani při používání konvenční profi salonní značky. Navíc produkty Jane Scrivner sbírají na mezinárodní soutěži The Shortlist Beauty Awards jedno ocenění za druhým, i to je důkaz kvality a výjimečnosti.
Ačkoliv už bych jinou kosmetiku používat nechtěla, protože má pro moji kůži skvělé benefity a moje tělo negativně reaguje na umělé chemické látky, netvrdím, že je přírodní kosmetika pro všechny a že na ni nemůže být reakce. Řekla bych to takto: na přírodní kosmetiku můžu zareagovat stejně jako na konvenční a naopak. A stejně jako existují konvenční značky formulované pro citlivou pleť, existují tyto formulace i u přírodních značek. Není jich mnoho, ale existují. Při hledání se můžete řídit různými certifikáty, jako je třeba finský certifikát Allergy.
Na vzestupu tento trend je, ale ještě vnímám i určité zdráhání kosmetiček, které chtějí pro klientky anti-age a přístrojová ošetření. Stále je v povědomí názor, že přírodní rovná se málo účinná. To chci změnit. Přírodní kosmetika funguje a dá se propojovat s přístrojovým ošetřením nebo i jinými metodami. U přírodní kosmetiky máte v rukou silný koncentrát výtažků z rostlin, zatímco jinde kolikrát najdete jen malé procento a pyšní se tím akorát tak na obalu. Léta jsem školika kosmetičky pod značkou, která je v českých salonech velmi rozšířená, a kýžený efekt jsem neviděla.
Hedvábí, masáže Qua sha a baňkování vychází z tradiční čínské medicíny. Hedvábí používaly již čínské princezny a je součástí mnoha luxusních produktů i nyní. Hedvábné kokony jemně a účinně čistí pleť, exfoliují, vyživují a uvolňují hedvábný protein do pleti. Je to velmi účinná a luxusní záležitost. Baňkování miluji, protože pod baňkami mizí vrásky a pleť se vypíná vysloveně před očima. Je to velmi příjemná procedura. Je mnohem příjemnější a více relaxační než přístroj vacupress, který funguje na stejném principu.
Jsem přesvědčená, že ano! To, že se o sebe láskyplně starám, dotýkám se sebe, masíruji se, vnímám se den za dnem krásnější a milovanější. Tím procesem jsem si sama prošla a velmi mi pomohla přírodní kosmetika. Vůně přírodní kosmetiky jsou terapeutické a podprahově působí na emoce a psychiku. Pro mě je přírodní kosmetika magická na všech úrovních těla. Změnila mi pohled na sebe sama. A moc bych toto poznání přála také všem ostatním.
Marcela Eller je majitelka e-shopu s přírodní kosmetikou, ale jako kosmetička má za sebou i bohaté profesionální zkušenosti s konvenční kosmetikou a díky tomu má nejen vhled do obou kosmetických světů, ale i něco jako „šestý smysl“ pro výběr opravdu účinných přírodních značek. Dováží britskou značku Jane Scrivner a radost z jejích účinků šíří na všechny strany. Nadšené jsou nejen její zákaznice, ale i klientky kosmetiček, které u ní prošly školením. Zajímavé informace ze světa kosmetiky sdílí také v podcastu Ruce od krému a hlava v pejru.