Calin se stal prvním českým ambasadorem tenisek adidas Superstar

Kampaň s názvem „Superstar the Original Icon" vzdává hold klasické siluetě a hledí do budoucna. A Calin do ní skvěle zapadá!
Text: Redakce 17. září 2025

Foto: adidas Originals

V říjnovém Cosmopolitanu najdete jako jeden z highlightů plakát s Calinem - a jako poster boye jsme si ho nevybrali náhodou. Kromě toho, že je rapper a hudebník naším fav interpretem, stal se také prvním českým ambasadorem tenisek adidas Superstar. Přinášíme kampaňové fotografie, ale i náhled do historie těchto ikonických tenisek, které definovaly nejen sportovní, ale i módní a hudbení scénu. 

Nová celosvětová kampaň „Superstar - The Original Icon“ vzdává hold legendární siluetě, jež napříč časem ovlivnila sport, kulturu i módu. Zrodily se v 70. letech pro basketbal a kultovní status získaly v 90. letech díky hudební spolupráci s RUN DMC. Rychle se tak staly symbolem streetwearu a dodnes je milují lidé po celém světě.

V roce 2025 budou tenisky Superstar patřit nové generaci ikon, která sama objevuje sílu této kultovní silety. A právě proto nastal ten správný čas redefinovat její poselství a propojit značku Originals se současnou mladou kulturou. 

Celosvětová kampaň „Superstar - The Original Icon“ představuje mezinárodní umělce a legendy, mezi které patří rapperka a producentka Missy Elliott, skateboardista Mark Gonzales, NBA star Anthony Edwards, rapperka GloRilla, americký zpěvák Teezo Touchdown, hudební ikona JENNIE nebo modelka Gabbriette. Celá kampaň staví na myšlence, že i když se objeví tisíc následovníků, vždy musí existovat ten jeden – originál. V Česku se stává prvním adidas Superstar ambasadorem a tváří kampaně “Superstar - the Original Icon” hudebník a rapper Calin.

„Spojení s adidas byla přirozená volba. Je to značka velkého formátu s bohatou historií. Je fajn spolupracovat s někým, kdo čerpá z kultury, ze které pocházím. Superstar je prostě klasika. Není potřeba nic moc vysvětlovat – kdo ví, ten ví. Je to bota, která se nikdy nesnažila být něčím jiným, a přesto přežila všechny trendy. To je mi hodně blízké,” popisuje spojení s adidas Calin, celým jménem Călin Panfili, který se proslavil hity Hannah Montana a který svůj nejbližší koncert v O2 areně vyprodal za několik minut.

Příběh legendárních tenisek

V osmdesátých letech změnila nenápadná bílá teniska, původně určená hlavně na basketballová hřiště, svět. Hiphopová skupina Run DMC model Superstar vynesla na pódium s jazykem volně vytaženým z bot, bez tkaniček a v doprovodu beatu, který otřásal celou halou. Publikum nadšeně zvedlo své tři pruhy nad hlavu, a tak se zrodil okamžik, kdy se sportovní obuv proměnila v kulturní symbol.

Z hřiště se tenisky Superstar přesunuly do ulic a staly se jednotícím prvkem nové hudební éry. Každá generace si je přetváří po svém, jejich ikonický vzhled ale zůstává. Tři pruhy, shell toe špička plus čisté linie jsou jako vizitka, kterou poznáte na první pohled. 

Hudba a sport ruku v ruce

Důvěrně známé tenisky Superstar umí i po letech překvapit. Limitované spolupráce s umělci a designéry dokazují, že se nebojí experimentovat, ať už se lesknou metalickými odlesky, hrají pastelovými barvami nebo působí jako plátno graffiti, pořád cítíte jejich nezaměnitelnou DNA.

Hudba je s nimi spojená od prvního okamžiku. Od Run DMC přes Missy Elliott až po českého rapera Calina, tyhle sneakers jsou vždycky tam, kde se tvoří nová vlna kultury. Přežily vinyl, kazety i streaming a pořád mají místo na pódiu i v ulicích. Protože tři pruhy nejsou jen trend, ale konstantní energie, která spojuje lidi napříč generacemi i kontinenty. Návrat tenisek Superstar dokazuje, že ikona může být aktuální navždy. 

Objednejte si předplatné Cosmopolitan

Časopis Cosmopolitan
Předplatné