Queer-popová deska Poodle Tales dává nahlédnout do života LGBTQ+ komunity
Foto: Radek Horáček
Foto: Radek Horáček
Radek Horáček, spoluzakladatel Prague Pride a moderátor Teplého proudu (pořadu o popové hudbě a queer tématech na legendárním Rádiu 1) svou první, ostrovtipnou desku pojmenoval Poodle Tales – na počest pudla Mirka, který mu byl léta parťákem. „Byl můj stín, všude chodil se mnou, a občas jsem si všiml, že lidi mívají totožné předsudky vůči velkým pudlům jako vůči queer lidem, viděl jsem tam zajímavou paralelu,“ vysvětluje.
Že jsme načančaní a ustrašení a ukňučení. Ve skutečnosti jsme načančaní a odvážnější a houževnatější než většina.
Že jsou načančaní a ustrašení a ukňučení.
Trhlá, divná, zábavná.
Ten, kdo se rád ztratí do rytmu a nebere všechno příliš vážně a doslova.
Ne. Podle obalu soudím jenom lidi. (směje se)
Že jezdit v barokním paláci na pudlovi stranou na dámský způsob je náročnější, než to vypadá, a že moje deska je podobně pestrá.
„Když jsem šel z Hradišťa“ s Pamelou Anderson.
Přinést svěží popový vítr a queer témata do prostředí, kde ani pop, ani queer kultura nejsou úplně doma. Ač se to může zdát jako paradox, posluchači Rádia 1 jsou poměrně konzervativní a ne všichni jsou obsahu Teplého proudu otevření. A mě baví je přesvědčovat, že pop a queer kultura jim mají co nabídnout.
Především, ne všem to lze vysvětlit. Jsou lidé, kteří se budou vždycky cítit nadřazení jenom proto, že se narodili jako heterosexuálové, protože pravidla naší společnosti jsou šitá na míru bělošskému patriarchátu. Takoví lidé mají pocit, že když se naše občanská práva vyrovnají jejich, oni přicházejí o svá privilegia. A se strachem z toho, co neexistuje, se těžko bojuje.
Homofobové jsou dle mé zkušenosti většinou nešťastní, naštvaní a životem zklamaní lidé, kterým chybí empatie a respekt k druhým. Takže se na ně koukám s trochou lítosti a něhy, aby mě tolik nerozčilovalo, že mi bezdůvodně otravují život. Docela mi to pomáhá je pak ignorovat.